EXERCITAREA PROFESIEI
Acte necesare pentru obținerea Certificatului de membru:
La primirea în Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, solicitanții vor depune jurământul profesional (Descarcă Jurământ: doc , pdf );
ACTELE SE PREZINTĂ ÎN ORIGINAL ȘI COPII !!!
PRECIZĂRI:
Pentru lămuriri suplimentare telefon: 0249418510 / email: ot-secretariat@oamr.ro
Eliberare Aviz pentru anul 2025
În perioada 01 octombrie - 31 decembrie 2024 se desfășoară procesul de ELIBERARE A AVIZELOR pentru exercitarea profesiei de asistent medical generalist, de moașă și de asistent medical, pentru anul 2025.
Potrivit reglementărilor legale, avizul anual poate fi solicitat la începerea activității profesionale sau în ultimul trimestru al anului în curs pentru anul următor, dacă solicitantul îndeplinește toate condiţiile prevăzute de reglementările legale în vigoare.
AVIZUL pentru anul 2025 se poate obține:
Documentele și condițiile necesare pentru eliberarea avizului anual în regim salarial sunt următoarele:
Reguli pentru situații speciale:
În caz de modificări ale datelor profesionale care au stat la baza emiterii avizului, la cerere, se eliberează un nou aviz anual, dacă este necesar, conform procedurii, cu valabilitate de la data solicitării și până la data de 31 decembrie a anului respectiv.
În cazul în care, pe parcursul anului pentru care s-a eliberat avizul, intervine schimbarea numelui titularului, avizul rămâne valabil, iar certificatul de membru va fi schimbat, la cerere. Certificatul de membru eliberat anterior va fi predat în original la filiala OAMGMAMR de care aparține solicitantul și va fi depus la dosarul personal al titularului.
În cazul în care se exercită profesia în specialități diferite vor fi emise avize diferite, care vor fi însoțite de polițe de asigurare diferite, încheiate pentru fiecare specialitate.
Pentru membrii OAMGMAMR care exercită profesia după vârsta de 65 de ani, pentru eliberarea avizului anual solicitantul va anexa cererii și certificat de sănătate fizică și psihică în termen de valabilitate.
Documentele necesare pentru eliberarea avizului anual în cazul exercitării în regim independenta profesiei, în calitate de persoană fizică independentă sau de titular al cabinetului de practică independentă, sunt următoarele:
Documentele necesare pentru eliberarea avizului anual în cazul exercitării profesiei în regim de voluntariat sunt următoarele:
Documentul de plată a cotizației va conține în mod obligatoriu datele de identificare ale persoanei/membrului pentru care se efectuează plata (numele și prenumele, CNP) și precizarea că suma achitată reprezintă cotizație aferentă anului pentru care s-a făcut plata.
Factura, eliberată de OAMGMAMR Filiala Olt, pentru cotizația achitată poate fi emisă doar pe numele membrului pentru care s-a efectuat plata (specificat în documentul de plată).
Atenţie: La sediu, cotizaţia se poate achita doar cu cardul bancar. Nu se acceptă plata în numerar!
IMPORTANT:
Membrii care la data solicitării nu îndeplinesc condițiile necesare acordării avizului și cei care solicită avizul după 31 decembrie 2024, vor primi avizul cu valabilitate începând de la data solicitării și îndeplinirii tuturor condiţiilor legale.
Membrii care nu au realizat numărul de credite pot sa urmeze cursurile pe platforma de cursuri naționale
Creare cont - Platforma națională de cursuri online
Acces - Platforma națională de cursuri online
Suport tehnic - Platforma națională de cursuri online
În cazul pierderii, furtului, distrugerii complete sau parțiale a certificatului de membru, vor fi depuse următoarele documente/acte:
În conformitate cu prevederile art. 18 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea OAMGMAMR, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările și completările ulterioare, în cazul în care un asistent medical generalist, o moașă sau un asistent medical nu își exercită profesia efectiv, legal și neîntrerupt pe o perioadă de cel puțin un an, în ultimii 5 ani de la data absolvirii studiilor care atestă formarea în profesie, vor fi reatestați, în vederea reluării activității.
Conform Hotărârii nr. 18 / 19.06.2018 coroborată cu Hotărârea nr. 33 / 06.12.2018, în vederea exercitării profesiei, asistentul medical generalist, moașa sau asistentul medical trebuie să facă dovada că nu a avut o întrerupere în exercitarea profesiei mai mare de 4 ani anterior datei solicitării Avizului anual și/sau Certificatului de membru, după caz.
Pentru reatestarea competenței profesionale a asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali, în vederea exercitării profesiei, solicitantul va efectua un stagiu practic și va susține o probă teoretică upă finalizarea stagiului, în termen de maximum 60 de zile.
Pentru înscrierea la procedura de reatestare solicitantul va depune un dosar de înscriere care va conține următoarele documente:
Stagiul de reatestare se efectuează într-o unitate sanitară (de stat sau privată) și se va desfășura sub îndrumarea unui director de îngrijiri sau a unui asistent șef de secție.
Tematica și bibliografia pentru examenul de reatestare profesională
Pentru mai multe informații citește aici (Metodologia de reatestare profesională).
PRECIZĂRI:
Pe durata suspendării calității de membru al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România se suspendă de drept toate obligațiile și drepturile ce decurg din calitatea de membru, inclusiv dreptul de a profesa.
La cerere, membrii OAMGMAMR care, din motive obiective, întrerup pe o durată de până la 5 ani exercitarea profesiei de asistent medical generalist, moașă și asistent medical pot solicita suspendarea calității de membru pe durata respectivă.
Motive obiective pentru suspendarea la cerere:
Cererea de suspendare( descarca aici doc , pdf ) se depune la filiala OAMGMAMR la care solicitantul este membru, și va fi însoțită de:
Cererea de suspendare va fi depusă personal sau prin împuternicit.
Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care solicită suspendarea calității de membru al OAMGMAMR trebuie să achite cotizația de membru datorată până la data înregistrării/depunerii cererii.
Încetarea suspendării calității de membru al OAMGMAMR se face în baza solicitării scrise, la care solicitantul anexează, în original, certificatul de cazier judiciar, precum și certificatul de sănătate fizică și psihică, aflate în termen de valabilitate. Cererea se depune la filiala OAMGMAMR la care solicitantul este membru.
Pentru mai multe informații citește: Procedura de suspendare și de retragere a calității de membru al OAMGMAMR
Pentru lămuriri suplimentare privind suspendarea la cerere și încetarea suspendării vă puteți adresa Compartimentului Înregistrare, Certificare, Avizare
Pe durata suspendării calității de membru al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România se suspendă de drept toate obligațiile și drepturile ce decurg din calitatea de membru, inclusiv dreptul de a profesa.
Suspendarea disciplinară a calității de membru al OAMGMAMR poate interveni în următoarele situații:
Suspendarea calității de membru al OAMGMAMR în cazul membrilor care, în termen de 6 luni, nu au realizat numărul minim de credite pentru anul precedent, se face prin hotărâre a Consiliului județean/al municipiului Slatina al OAMGMAMR, și încetează la data realizării numărului de credite restante.
Suspendarea calității de membru al OAMGMAMR în cazul membrilor care nu au plătit cotizația datorată pe o perioadă mai mare de 6 luni, se va face prin decizie emisă de Biroul Consiliului județean al OAMGMAMR, și încetează la data achitării cotizației restante.
Membrul OAMGMAMR suspendat disciplinar este obligat să depună certificatul de membru și avizul de liberă practică (dacă este cazul) în original la filiala OAMGMAMR al cărei membru este.
Pentru mai multe informații citește: Procedura de suspendare și de retragere a calității de membru al OAMGMAMR
Poate interveni în următoarele situații:
Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care doresc să renunțe la calitatea de membru se vor adresa filialei OAMGMAMR unde sunt înregistrați.
Solicitarea se va face în scris prin depunerea unei cereri care va fi însoțită de certificatul de membru și avizul de liberă practică (dacă este cazul) în original.
În cazul renunțării la calitatea de membru prin pensionare, cererea de renunțare va fi însotiță și de o copie a deciziei de pensionare.
Cererea de renunțare la calitatea de membru va fi depusă personal sau prin împuternicit.
Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care doresc să renunțe la calitatea de membru trebuie să fie la zi cu plata cotizației de membru.
Retragerea calității de membru al OAMGMAMR sau renunțarea la această calitate are drept consecință imposibilitatea exercitării profesiei.
Pentru mai multe informații citește aici: Procedura de suspendare și de retragere a calității de membru al OAMGMAMR.Transferul unui asistent medical generalist, moașă sau asistent medical, de la o filială la alta, se poate efectua la solicitarea acestuia, în una din următoarele situații:
Transferul se realizează astfel:
La filiala OAMGMAMR la care asistentul medical generalist, moașa sau asistentul medical este înscris, se va depune:
Soluționarea/aprobarea cererii de transfer se face în condițiile achitării/îndeplinirii la zi a obligațiilor.
În urma aprobării cererii de transfer, filiala OAMGMAMR va elibera membrului solicitant o notă de transfer și o copie a dosarului de membru, și va efectua transferul.
Mențiune:
După aprobarea cererii de transfer, asistentul medical generalist, moașa și asistentul medical își va menține același număr și indicativ din Registrul unic care i-a fost acordat la înscrierea în organizație.
În România activitatea de voluntariat este reglementată de Legea nr. 78/2014 (publicată în Monitorul Oficial nr. 469 din 26 iunie 2014).
Voluntariatul reprezintă activitatea de interes public, neobligatorie, nerenumerată, îndeplinită prin decizia voluntarului, sprijinită și promovată de statul român, în baza contractului de voluntariat, prin care voluntarul se obligă să presteze activitatea, iar organizaţia - gazdă să ofere o activitate adecvată solicitării și pregătirii acestuia, cu asigurarea cheltuielilor pentru activitatea prestată.
Legea volutariatului reglementează participarea persoanelor fizice, neremunerată și bazată pe decizia liber consimţită a acestora, la activităţi de voluntariat organizate în România, de persoane juridice de drept public sau de drept privat, fără scop lucrativ.
Documente necesare pentru obținerea avizului de voluntariat : - vezi Obținere aviz anual